Przejdź do głównej zawartości

Automatyczne kopie zapasowe backup

Nikomu nie chciałoby się co noc uruchamiać kopii zapasowej...

W tym poradniku pokażemy, jak w prosty sposób zautomatyzować proces kopii zapasowej.

Harmonogram kopii zapasowej

Nasz harmonogram znajduje się pod zakładką Schedules, w panelu zarządzania serwerem.

image

Przykładowy harmonogram kopii zapasowej

Załóżmy, że chcemy tworzyć kopię zapasową o 1:30 co noc:

  1. Najpierw musimy stworzyć harmonogram w zakładce Schedules, klikając na przycisk CREATE SCHEDULE. Pojawia nam się okno tworzenia harmonogramu: image

  2. Uzupełniając po kolei, najpierw musimy nazwać nasz harmonogram - my nazwiemy go backup. Czas wyrażany jest w formacie CRON - polecamy użyć generatora czasu, aby łatwiej stworzyć czas uruchamiania. Chcemy, aby kopia tworzyła się o 1:30 co nocy, więc w polu MINUTE musimy wpisać wartość 30 a w HOUR wartość 1. Pozostałe pola zostawiamy. image

  3. Możemy teraz zapisać i stworzyć nasz harmonogram klikając na przycisk CREATE SCHEDULE.

  4. Jak widać na obrazku, harmonogram stworzył się poprawnie. image

  5. Klikamy na niego, aby przejść do konfiguracji. image

  6. Następnym krokiem jest dodanie zadania do naszego harmonogramu. Klikamy NEW TASK.

  7. Z rozwijanej listy wybieramy Create backup, następnie klikamy CREATE TASK.

wskazówka

Zalecamy dodać do listy ignorowanych plików wszelkiego typu foldery z logami.

image

To wszystko! po poprawnym zapisaniu zadania pod nazwą naszego harmonogramu zobaczymy dokładną datę i godzinę pierwszego uruchomienia zadania. Możemy też ręcznie uruchomić zadanie klikając przycisk RUN NOW.