Przejdź do głównej zawartości

Jak włączyć jaskinie na serwerze Don't Starve Together

Aby aktywować jaskinie na swoim serwerze Don't Starve Together, wykonaj poniższe kroki:

Krok 1: Przygotowanie struktury serwera

  1. Utwórz foldery dla świata głównego i jaskiń:
    • Przejdź do katalogu /home/container/DoNotStarveTogether/ w menedżerze plików Pterodactyl.
    • Utwórz następujące foldery (jeśli jeszcze nie istnieją):
      • /config/server/Master/ – dla świata głównego.
      • /config/server/Caves/ – dla jaskiń.

Krok 2: Konfiguracja plików serwera

A. Plik cluster.ini

Edytuj lub utwórz plik /home/container/DoNotStarveTogether/config/server/cluster.ini z następującą zawartością:

[GAMEPLAY]
game_mode = survival
max_players = 6
pvp = false
pause_when_empty = true

[NETWORK]
cluster_description = Opis Twojego serwera
cluster_name = Nazwa Twojego serwera
cluster_intention = cooperative
cluster_password =

[MISC]
console_enabled = true

[SHARD]
shard_enabled = true
bind_ip = 127.0.0.1
master_ip = 127.0.0.1
master_port = 10889
cluster_key = klucz_twojego_klastra # Ten sam dla wszystkich shardów

B. Pliki server.ini Dla świata głównego (Master): /config/server/Master/server.ini

[SHARD]
is_master = true
name = Master

[NETWORK]
server_port = {{SERVER_PORT}} # Domyślny port z Pterodactyl

Dla jaskiń (Caves): /config/server/Caves/server.ini

[SHARD]
is_master = false
name = Caves

[NETWORK]
server_port = 11000 # Inny niż port Master

Krok 3: Ustawienia generowania świata Plik worldgenoverride.lua dla jaskiń: /config/server/Caves/worldgenoverride.lua

return {
override_enabled = true,
preset = "DST_CAVE" -- Wymusza generowanie jaskiń
}

Plik worldgenoverride.lua dla świata głównego: /config/server/Master/worldgenoverride.lua

return {
override_enabled = true,
preset = "SURVIVAL_TOGETHER"
}

Krok 4: Konfiguracja modów (opcjonalnie) Jeśli korzystasz z modów, upewnij się, że są one skonfigurowane dla obu shardów:

Edytuj plik dedicated_server_mods_setup.lua w folderach Master i Caves. Utwórz plik modoverrides.lua w obu folderach z identycznymi ustawieniami modów. Krok 5: Uruchomienie i regeneracja świata Zatrzymaj serwer, jeśli jest uruchomiony. Usuń istniejące pliki świata w /DoNotStarveTogether/save/. Uruchom serwer przez panel Pterodactyl – powinien automatycznie uruchomić oba shardy. Alternatywnie: Możesz użyć komendy konsoli c_regenerateworld() w grze.

Rozwiązywanie problemów Typowe problemy i ich rozwiązania Brak jaskiń:

Upewnij się, że shard_enabled = true w pliku cluster.ini. Sprawdź, czy oba shardy są uruchomione. Poszukaj konfliktów portów w logach. Użyj komendy c_spawn('cave_entrance'), aby ręcznie utworzyć wejścia do jaskiń. Problemy z połączeniem:

Upewnij się, że cluster_key jest identyczny we wszystkich konfiguracjach. Sprawdź, czy bind_ip i master_ip są ustawione na 127.0.0.1. Upewnij się, że porty nie są w konflikcie. Niepowodzenia podczas uruchamiania:

Sprawdź konsolę Pterodactyl w poszukiwaniu komunikatów o błędach. Upewnij się, że wszystkie ścieżki plików i uprawnienia są poprawne. Sprawdź, czy nie ma literówek w plikach konfiguracyjnych. Lokalizacje logów Logi świata głównego (Master): /home/container/DoNotStarveTogether/Master/server_log.txt Logi jaskiń (Caves): /home/container/DoNotStarveTogether/Caves/server_log.txt Ważne uwagi Wymagania systemowe:

Minimum 4 GB RAM. Dodatkowe miejsce na dysku dla świata jaskiń. Większe zużycie CPU po włączeniu jaskiń. Najlepsze praktyki:

Zawsze twórz kopie zapasowe przed wprowadzeniem zmian. Utrzymuj spójne konfiguracje między shardami, z wyjątkiem miejsc, gdzie wskazano inaczej. Monitoruj wydajność serwera po włączeniu jaskiń. Zarządzanie serwerem:

Używaj wbudowanego menedżera plików Pterodactyl do edycji. Przechowuj swój cluster_key w bezpiecznym miejscu. Regularnie twórz kopie zapasowe. Zaawansowana konfiguracja Dostosowanie ustawień jaskiń Możesz modyfikować generowanie jaskiń w pliku worldgenoverride.lua:

return {
override_enabled = true,
preset = "DST_CAVE",
overrides = {
-- Dodaj własne ustawienia jaskiń tutaj
cave_springs = "often",
cave_spiders = "rare"
}
}

Optymalizacja wydajności Dostosuj max_players w zależności od zasobów serwera. Monitoruj zużycie zasobów po włączeniu jaskiń i dostosuj ustawienia w razie potrzeby.